2014.02.26// J. Kruczek
Banery reklamowe już dawno nie są tylko zwykłymi reklamami. Firmy marketingowe prześcigają się w pomysłach zwrócenia uwagi potencjalnych klientów. Można sięgnąć po wymyślne oświetlenie czy odpowiednio dobrane hasła reklamowe, ale w Sztokholmie wpadli na jeszcze lepszy pomysł.
W sztokholmskim metrze postawiono baner reklamujący środki do pielęgnacji włosów. Oczywiście znalazło się na nim zdjęcie pani z pięknymi włosami, ale mimo to obraz nie przykuwa uwagi tłumów. Trzeba jednak zaznaczyć, że obraz reaguje na przejeżdżające pociągi. W momencie gdy wagony przecinają powietrze przy reklamie fryzura kobiety reaguje na podmuch.
Interaktywny baner...
...w efektowny sposób przyciąga...
...uwagę potencjalnych klientów
Efekt jest piorunujący i nie da się nie zwrócić uwagi na baner. Twórcy reklamy nagrali odpowiednią scenę, która uruchamia się w momencie wjazdu pociągu na peron. Niewykluczone, że niedługo takie banery zastąpią klasyczne reklamy często tylko zaśmiecające krajobraz.