2010.03.26// J. Górszczyk
Jak się okazało, sprzedaż prasy na świecie rośnie, ale niekoniecznie jej czytanie. Czytelnicy coraz częściej kupują prasę, nie ze względu na treści w niej zawarte, tylko na różnego rodzaju bonusy, dołączone do wydania.
W Belgii przeprowadzono badania mające dać odpowiedź na pytanie czy magazyny, które zawierają dodatki sprzedają się częściej. Okazało się, że tak. Czasem nawet, jeśli trzeba było dopłacić za „dodatkowy” bonus.
Piwo dołączane do magazynu...
...to kontrowersyjny pomysł...
...ale skuteczny
Jedno z belgijskich wydawnictw, Sanoma postanowiło wykorzystać wyniki badania do swoich celów. Do dwóch czasopism, które wydaje zaczęto dołączać piwo. Chodzi o tygodniki "Télémoustique" i "Humo". Jak się okazało sprzedaż gazet bardzo szybko wzrosła o połowę. Do dziś sprzedano 3 miliony piw, dołączonych do gazety.
Czy piwo...
..będzie dołączane...
...do innych gazet?
Oba tygodniki ukazują się...
...na rynku...
...od kilkunastu lat