2017.08.17// J. Kruczek
Pierwsze silniki spalinowe nie należały do łatwych w obsłudze jednostek, ale z czasem technologia szła do przodu. Jednymi z częściej używanych silników były tak zwane silniki średnioprężne opatentowane w 1890 roku.
Silniki średnioprężne wykorzystywały do zapłonu nagrzaną, niechłodzoną gruszkę żarową. Szybko stały się popularne dzięki prostocie użytkowania, obojętności na jakość i rodzaj paliwa oraz sporej wytrzymałości. Jednak i taki silnik potrafi zawieść nawet gdy został zbudowany w dzisiejszych czasach.
Silnik średnioprężny
Na powyższym filmie możecie zobaczyć pokaz odpalania takiego silnika średnioprężnego. Jak widać silnik odpalił bardzo ładnie, ale pokaz szybko zamienił się w katastrofę. Wibracje generowane przez taką jednostkę wymagają solidnej podstawy. Tutaj widać, że nie zagrało kilka rzeczy, a autor silnika będzie miał co naprawiać.