2014.10.27// J. Kruczek
Azjaci są znani w Europie z szalonych wyczynów znacząco odbiegających od tego co możemy zobaczyć na naszym kontynencie. Jednak nie tylko na tym polu zaskakują nas azjatyckie pomysły, ale też w kwestii dbania o dobroczynność.
Spoty społeczne na zachodzie i niestety u nas skupiają się na promowaniu celebrytów robiących pod publiczkę coś dobrego. Tymczasem w miejscach takich jak Singapur możemy zobaczyć spoty faktycznie traktujące o czynieniu dobra. Tamtejsze organizacje charytatywne, a także różne koncerny starają się robić coś w zakresie poprawy relacji międzyludzkich.
Dobre uczynki...
...zawsze wracają...
...do człowieka
I tak powstają klipy pokroju tego widocznego powyżej. Na nim możemy zobaczyć, jak dziewczynka chce ciasto ze sklepu, ale jej babci na nie nie stać. Sytuację widzi młody mężczyzna, który postanawia kupić wypiek i dać dziecku. Okazuje się, że gdy był młody podobny gest w jego stronę poczynił pewny mężczyzna. Jako dziecko nie mógł podziękować dobroczyńcy, dlatego postanowił w podobnej sytuacji zrobić coś dobrego. Na końcu okazuje się, że dziewczynka była wnuczką wspomnianego mężczyzny, a ciasto było prezentem. I tak dobry uczynek powraca. Chcielibyśmy zobaczyć takie spoty społeczne w naszej telewizji, a nie kolejne klipy namawiające na napychanie kieszeni różnych fundacji.