Dorośli reklamują, dzieci kupują
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych. KsiążkaDorośli reklamują, dzieci kupują'' opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań. Przedstawiono w niej: - kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów); - działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.); - pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży; - praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne. Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji. dr hab., prof. UW, Dominika Maison Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym. drhab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
- author: Renata Anna Maksymiuk, Aleksandra Jasielska