2013.09.09// P. Rączka
Najpopularniejszy serwis społecznościowy postanowił wstrzymać się z wprowadzeniem zmian w regulaminie, pozwalających na wykorzystywanie danych użytkowników w reklamach. Informację podał LA Times, który uzyskał odpowiedź, że zmian - przynajmniej na razie - nie będzie. Oznacza to, że Facebook nie będzie wykorzystywał imion, zdjęć i innych danych użytkowników w komunikatach reklamowych, co zapowiadano przed tygodniem.
Według niektórych źródeł to nie użytkownicy, lecz sprzeciw organizacji pozarządowych wpłynął na wstrzymanie się z wprowadzeniem nowych typów reklam. Koalicja złożona z sześciu NGO wystąpiła z wnioskiem do Federalnej Komisji Handlu, prosząc o podjęcie działań w sprawie wykorzystywania danych internautów. W drugim kwartale br. Facebook zanotował 1,6 mld dolarów przychodu z reklam, co stanowiło 88 proc. wszystkich zarobków serwisu.