Opis produktu: Język nowych mediów
Język nowych mediów
Język nowych mediów to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha The Language of New Media, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach. Autor jest profesorem na Wydziale Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, gdzie wykłada sztukę i teorię mediów. Książka opisuje pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form. Manovich sytuuje nowe media w perspektywie historycznej, omawia ich różne aspekty i traktuje - jako wspólny obszar, pole bitwy, rywalizacji i twórczego napięcia między energiami przeszłości i teraźniejszości. Język nowych mediów to kolejna, po Wolnej Kulturze Lawrence?a Lessiga, publikacja w serii CYBERKULTURA INTERNET SPOŁECZEŃSTWO.