2014.07.02// J. Kruczek
Reklamy społeczne walczące z problemem pijanych kierowców nie muszą wcale być brutalne. Wystarczy dobry pomysł, aby uruchomić myślenie u niektórych mniej rozgarniętych przedstawicieli społeczeństwa.
Powyższy klip pochodzi z Kanady i w sprytny sposób pokazuje łańcuch konsekwencji wsiadania za kierownicę pod wpływem alkoholu. Twórcy reklamy postanowili obrazowo pokazać, co może nastąpić po podjęciu decyzji o jeździe pod wpływem. Wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić jakie to ma następstwa i kanadyjski spot powinien im to uzmysłowić.
Nowa reklama społeczna...
...pokazuje łańcuch zdarzeń...
...po siadaniu za kierownicą pod wpływem
Na filmie widzimy, jak mężczyzna w barze sięga po kluczyki. To uruchamia łańcuch zdarzeń zobrazowany przez sznur przywiązany do rąk kolejnych osób. I tak mamy tu wypadek, policję, śmierć, osadzenie w więzieniu i dramat rodziny. A wystarczyło po kilku głębszych wrócić do domu taksówką bądź autobusem. Co sądzicie o takiej reklamie?