2014.10.23// J. Kruczek
IKEA jest znana z mebli, dobrego bufetu i reklam, które nieraz nas zaskakiwały odjechanym poczuciem humoru. Tym razem jednak singapurski oddział firmy zdecydował się na nieco cięższy klimat w spocie zrealizowanym z okazji Halloween.
Film został nagrany przez reżysera Jordana Quellmana i nawiązuje do kultowego "Lśnienia" autorstwa Stanley'a Kubricka. Miłośnikom tego niezwykłego dreszczowca podczas oglądania reklamy ciarki przejdą po skórze. Pomysł został zrealizowany iście po mistrzowsku.
IKEA często zaskakuje...
...reklamami wychodzącymi...
...poza utarte schematy
I tak mały Danny przemierza hale meblowa Ikei na trójkołowym rowerku. Wszędzie jest ciemno, a kolejne aranżacje pomieszczeń przypominają te z filmowego Overlook Hotel. No i nie mogło zabraknąć spotkania z bliźniaczkami. Wszystko opatrzono pasująca muzyką i genialnym klimatem. A całość powstała, aby przypomnieć klientom, że nadchodzi Halloween, a zakupy można robić do godziny 23. Takie spoty lubimy.