Metody pedagogicznych badań nad twórczością
Publikacja ta wypełnia lukę w dotychczasowych działaniach porządkujących
istniejące, jak i poszukujących nowych dróg pedagogicznego definiowania,
poznawania i stosowania metod badań nad twórczością. (...) Czytelnik
znajdzie tu materiał rzetelnie gromadzący aktualną analizę literatury
przedmiotowej, ale też nowatorskie podejście do empirycznych działań.
Będzie nim na pewno osoba akademicko zajmująca się zagadnieniami
pedagogiki twórczości, ale także metodolog, poszukujący inspiracji (lub
przestrzeni do dyskusji) dla własnych ustaleń badawczych. Książka
zainteresuje z pewnością także studentów, bowiem teoretyczny wywód
stanowić będzie doskonałe wprowadzenie do studiów nad zagadnieniami
kreatywności. Odbiorcami staną się też nietuzinkowi nauczyciele,
animatorzy działań twórczych, dla których refleksja nad wskazaniami
teoretycznymi zyskuje w opracowaniu stosowaną prezentację empiryczną i
stanowić może asumpt dla podjęcia własnych działań edukacyjnych w
praktyce pedagogicznej i artystycznej.
(z recenzji prof. Katarzyny Krasoń)
- author: Krzysztof J. Szmidt