2014.06.10// J. Kruczek
Dobra kampania społeczna to taka, która na długo pozostanie w pamięci. Niekoniecznie musi oznaczać smucenie specjalisty, czy pokazanie drastycznych scen. Także wzruszające momenty i historie ludzi poszkodowanych w wypadkach dla wielu są niczym.
Najlepiej, aby każdy poczuł na sobie dramat jakim jest omawiany temat. Volkswagen zdecydował się przeprowadzić kampanię społeczną w Hong Kongu dotyczącą używania telefonów w czasie jazdy samochodem. Wiele osób nadal uważa, że jadąc kilkadziesiąt kilometrów na godzinę mogą sobie zerknąć na paręnaście sekund na telefon. Przecież w tak krótkim czasie nie może się nic stać. Czy na pewno?
Akcje społeczne...
...powinny być przeprowadzane...
...z pomysłem
Oczywiście, że stać się może wiele i pomysłowa kampania Volkswagena i jednej z sieci kin dała tego pokaz. Przed seansem widzowie podawali numery telefonów w kasie, a między reklamami na sali kinowej zobaczyli pewną scenę. Oczyma kierowcy widzieli, jak ten siada do auta i zaczyna jechać. W pewnym momencie na telefony widzów wysłano wiadomość, gdy rozbrzmiały dzwonki wszyscy zerknęli na telefony i w tym momencie samochód na ekranie uległ wypadkowi. Taka sytuacja dała co poniektórym do myślenia. Jak wyszła akcja możecie zobaczyć w powyższym filmie.