Opis produktu: Nowe media w komunikacji..'05 - Maryla Hopfinger, red.
Nowe media w komunikacji..'05 - Maryla Hopfinger, red.
Wraz z rosnącą złożonością życia oraz rosnącym poczuciem bezsilności i izolacji, pokładający ufność w nauce człowiek przestał być is totą racjonalną i niezależną. Utracił odwagę samodzielnego myślenia oraz umiejętność podejmowania decyzji. Postanowił zamienić ''niep ewną pewność'' racjonalnej myśli na ''pewność absolutną'' opartą na przewidywalności. Taką pewność gwarantują pozwalające na przewidywa nie komputery. Człowiek uważa, iż ciągle pozostaje wolny, bo może zaakceptować bądź odrzucić wyniki komputerowych prognoz. W rzeczyw istości jednak ma tyle mniej więcej wolności co pobożny chrześcijan chcący postępować wbrew woli Boga. Erich Fromm : Współczesne spo łeczeństwo technologiczne.