Opis produktu: Nowoczesność jako doświadczenie
Nowoczesność jako doświadczenie
W odróżnieniu od dwóch poprzednich tomów, książka ta, skupiona jest na problematyce doświadczenia (w) nowoczesności w bliskim związk u ze zróżnicowaną kulturową 'empirią'. Redaktorzy tomu przywołują transdyscyplinarną koncepcję holenderskiej badaczki, Mieke Bal, kt óra eksponuje intersubiektywny wymiar analiz ?obiektów teoretycznych? jako test dla krążących w humanistyce pojęć i teorii. Zamieszc zone w tomie teksty, angażując i krzyżując różne opcje wyjaśniające owe ?obiekty teoretyczne? nowoczesnej kultury, zbliżają się do p rojektu Mieke Bal. Klarowna struktura książki zawiera cztey części: Pierwsza, grupuje teksty poświęcone doświadczeniu nowoczesności wyrażanemu w literaturze pięknej:
Druga, omawia ?światy prywatne i ich (multi) medialne reprezentacje?. Trzecią część książki skupia się na przemianach doświadczenia audiowizualnego. Znalazł się tu również bogato ilustrowany artykuł Mirosława Duchowskiego, poświęcony doświadczeniu architektury w r ozpoczynającym się XXI wieku. Część czwartą i ostatnia poświęcona jest zagadnieniom z obszaru kultury popularnej m.in. fenomenowi zj awiska tzw. celebrytów, czy analizie stereotypu współczesnej miłości oraz wskazywaniu motywów codziennych, czerpanych z kultury popu larnej, we współczesnej sztuce.
Krąg czytelników tej publikacji będzie z pewnością szerszy niż środowiska akademickie. Będzie przyjęta z zainteresowaniem także prze z tych wszystkich ?nieprofesjonalistów?, którzy pragną selektywnie, świadomie i krytycznie partycypować w niezwykle dziś zróżnicowan ej ofercie kulturowej. Prof. dr hab. Aldona Jawłowska