Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego
Problematyka podjęta w książce wpisuje się w nurt rozważań na temat
zdolności systemów prawnych do regulacji zjawisk gospodarczych, które ze
względu na gwałtowny rozwój technologii informatycznych i
telekomunikacyjnych uzyskały międzynarodowy lub globalny wymiar. Na
kanwie działalności platform handlu elektronicznego autor ukazuje, iż
skuteczne przeciwdziałanie naruszeniom konkurencji w skali
międzynarodowej i globalnej jest utrudnione ze względu na zróżnicowane
podejście poszczególnych systemów prawa do tych samych praktyk oraz ze
względu na przeszkody utrudniające efektywną współpracę między organami
ochrony konkurencji przy ich zwalczaniu.
Platformy handlu elektronicznego business-to-business to internetowe
serwisy pośredniczące w wymianie informacji handlowych oraz zawieraniu
transakcji między przedsiębiorcami. Ze względu na technologiczną
specyfikę platform w ich działalności mogą występować również naruszenia
konkurencji. Przedmiotem monografii i jest prezentacja tych naruszeń
oraz ich ocena z perspektywy systemu prawa ochrony konkurencji w Unii
Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych.
- author: Bartosz Targański