2014.02.21// J. Kruczek
W jaki sposób najlepiej się zareklamować? Pokazać, że się jest lepszym od konkurencji. Można to zrobić w dość oryginalny i nieco chamski sposób. Spece od marketingu firmy DHL znaleźli ciekawą metodę na nakręcenie reklamy. Puścili oni w obieg paczki trojańskie.
Określenie paczki trojańskie nie jest tu użyte bezpodstawnie i nawiązuje do greckiej mitologii, a dokładnie słynnego Konia Trojańskiego. Marketingowcy DHL nadali specjalne paczki konkurencyjnymi firmami kurierskimi. Zostały one zapakowane w specjalną folię reagująca na temperaturę. W niskiej temperaturze zmienia ona kolor na czarny, a w cieple odzyskuje barwę.
DHL w bardzo oryginalny sposób...
...zakpił sobie z konkurentów...
...wysyłając specjalnie przygotowane paczki
Tak oto kurierzy konkurencyjnych firm odebrali wielkie czarne pudła. Te podczas transportu zmieniły kolor na żółty z napisem "DHL jest szybszy". Dowcip trochę chamski, ale jakże wymowny. Pomysł wypalił, a z całości powstał całkiem zabawny klip promocyjny. Chcielibyśmy, aby reklamy w telewizji miały w sobie tyle pomysłowości, co powyższy klip.