Opis produktu: Problemy moralne w świecie informacji - Szewczyk Agnieszka
Problemy moralne w świecie informacji - Szewczyk Agnieszka
Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych problemów moralnych. Współczesne media - a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie 'moralnie obojętne', jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publikacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspektywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do re?eksji - jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń informacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.