Opis produktu: Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Podręcznik, szkoły wyższe
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Podręcznik, szkoły wyższe
Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie
planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu
przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może
być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem
informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego
otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,
Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich
zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy
ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz
własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd
podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do
których należą:
znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg
procesu
prognostycznego,
eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie
odpowiednich rodzajów oprogramowania,
metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach,
stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii
ekspertów,
sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich
monitorowania,
prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny
retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania
bankructwa,
Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w
większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc
cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i
menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu
przedsiębiorstwem.