Przesłanie Druckera
W ciągu szesnastu miesięcy poprzedzających śmierć Petera Druckera,
powszechnie uważanego za ojca współczesnego zarządzania, autorka
niniejszej książki poświęciła wiele czasu na rozmowy z nim. Dyskutowali
głównie o rozwoju nowoczesnej firmy, który dokonał się w trakcie życia
Druckera i wciąż zachodzi w nieustannie rosnącym tempie.
Przesłanie Druckera prezentuje wizjonerskie koncepcje zarządzania Petera
Druckera i odnosi je do głównych zagrożeń i możliwości biznesowych
nadchodzących dziesięcioleci. Przybliża także Czytelnikowi jego poglądy
dotyczące współczesnych praktyk biznesowych, zmian gospodarczych i
trendów ? których większość Drucker przewidział wiele lat temu.
Spostrzeżenia Druckera zostały podzielone na pięć głównych obszarów
tematycznych, na które organizacja jutra musi zwracać uwagę:
łączność z klientami,
innowacje i rezygnacje,
nawiązywanie trwałej współpracy,
pozyskiwanie wykształconych pracowników i umożliwianie im rozwoju,
ustanawianie rygorystycznych procedur decyzyjnych.
Penetrujące pytania Druckera pomogły wielu firmom, korporacjom i
przywódcom politycznym XX wieku spojrzeć na ich pracę z nowego punktu
widzenia. Przeprowadzone przez Elizabeth Edersheim obszerne wywiady z
Jimem Collinsem, Jackiem Welchem, Michaelem Hammerem, A.G. Lafley?em i
innymi specjalistami z dziedziny zarządzania stały się źródłem ważnych
komentarzy do spuścizny Druckera.
Przesłanie Druckera zawiera wnikliwe analizy i odkrywcze spostrzeżenia
dotyczące prowadzenia działalności biznesowej. Jednocześnie jest hołdem
złożonym wybitnemu człowiekowi i jego dorobkowi. Stanowi niepowtarzalną
okazję zapoznania się z ostatnimi wskazówkami Druckera dotyczącymi
strategii, konkurencji i odnoszenia sukcesów w długim okresie.
- author: Elizabeth Haas Edersheim