Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w
zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży.
Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie
zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe
relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać
w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W
odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym
celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku
szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono
zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze
do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające
wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano
zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości.
W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym
nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z
grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-
wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest
trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program
rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
- author: Danuta Wosik-Kawala, Teresa Lewandowska-Kidoń