Opis produktu: Strategia marek własnych. Podręcznik, szkoły wyższe
Strategia marek własnych. Podręcznik, szkoły wyższe
W wielu branżach marki własne stanowią ogromną konkurencję dla marek
producenckich. Na ogół jednak wielkie firmy bagatelizują zagrożenie ze
strony marek sklepowych. Nadal panuje bowiem przekonanie, że marki
własne to produkty gorszej jakości, którymi konsumenci szybko się
znudzą. Autorzy książki, którzy przez ostatnie dziesięć lat zajmowali
się tym zagadnieniem, pracując jako konsultanci i wykładowcy seminariów
dla kadry kierowniczej obalają ten mit. Korzystając z badań własnych i
doświadczenia innych badaczy, analizują strategie detalistów wobec marek
własnych i zachęcają producentów marek do opracowania skutecznych metod
reagowania. Proponują albo rywalizację, albo współpracę z dostawcami
marek własnych. W przeciwieństwie do wielu konsultantów i specjalistów
ds. marketingu twierdzą, że cudowny środek rozwiązujący problemy
producentów marek z markami sklepowymi istnieje. Jedynie ciężką pracą i
konsekwencją można zmniejszyć zagrożenie.
Osiągnięciu tego celu służy siedem strategicznych koncepcji:
zmiana nastawienia
skuteczna współpraca
innowacyjność
selektywna walka
konkurencyjne ceny
stała poprawa jakości
kreatywność w działaniach rynkowych
W książce zamieszczono studia przypadków i praktyczne wskazówki
umożliwiające menedżerom podejmowanie jak najkorzystniejszych działań w
nowych warunkach. To lektura obowiązkowa dla każdego producenta,
detalisty i twórcy strategii zainteresowanego skutkami wzrostu znaczenia
marek własnych.