Strategie marketingowe w turystyce. Podręcznik, szkoły wyższe
Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formułowania
strategii marketingowej w przedsiębiorstwach turystycznych oraz
wyróżnienie czynników umożliwiających uzyskanie przewagi konkurencyjnej
na rynku usług turystycznych. Szczególny nacisk położony został na
prezentację zasad tworzenia strategii marketingowej realizowanej przez
biura podróży, a istotnym elementem opracowania są przykłady działań
marketingowych, które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu
analizowanych przedsiębiorstw i umożliwiły im zdobycie znaczącej pozycji
na rynku. W książce wyeksponowane zostały następujące zagadnienia
związane z tworzeniem i realizacją strategii marketingowej: ? rola
sektora usług turystycznych w gospodarce oraz specyfika strategii
marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym, ? proces formułowania
strategii marketingowej i jej wpływ na kształtowanie przewagi
konkurencyjnej na rynku usług turystycznych, ? znaczenie poszczególnych
komponentów marketingu mix w tworzeniu kompozycji marketingowej z
przedstawieniem ich roli w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku, ?
zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie turystycznym z
uwzględnieniem procesu planowania, organizowania, kierowania oraz
kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym, ?
omówienie przykładów strategii marketingowych, które przyczyniły się do
zdobycia przewagi konkurencyjnej wybranych przedsiębiorstw
turystycznych. Przedstawiony w podręczniku materiał opiera się na
analizie literatury przedmiotu, wywiadach przeprowadzonych z kadrą
kierowniczą, pracownikami przedsiębiorstw turystycznych i odbiorcami
usług turystycznych oraz doświadczeniach autorki związanych z
długoletnią współpracą z biurami podróży.