Produkty wg producenta



Synteza strategii


powiększ

Synteza strategii

Cena: 62.00 zł


Opis produktu: Synteza strategii
Synteza strategii

Czy w myśleniu strategicznym powinno się kłaść nacisk na logiczne rozumowanie, czy raczej na kreatywność? ? Czy strategia powinna być rozmyślnie konstruowana, czy wyłaniać się samorzutnie wraz z rozwojem wydarzeń? ? Czy skuteczna zmiana strategiczna wymaga rewolucyjnego przewrotu, czy ewolucyjnej ciągłości? ? Czy strategia powinna być podporządkowana wymaganiom rynku, czy koncentrować się na najcenniejszych zasobach przedsiębiorstwa? ? Czy jednostki organizacyjne powinny działać niezależnie, by z refleksem reagować na wymagania obsługiwanych rynków, czy współpraco wać, by wykorzystać efekt synergii? ? Czy przedsiębiorstwa powinny działać w pojedynkę, nastawiając się na rywalizację ze wszystkimi organizacjami, czy zawierać z nimi porozumienia o współpracy? ? Czy przedsiębiorstwa mają wolny wybór w kwestii kształtowania branżowych reguł gry, czy muszą się podporządkować branżowej dynamic e? ? Czy przywódcy sprawują kontrolę nad procesami strategicznymi zachodzącymi w organizacji, czy powinni akceptować i podtrzymywać sta n twórczego chaosu? ? Czy strategie powinny być coraz bardziej ujednolicone i zintegrowane w skali globalnej, czy powinno się w nich kłaść nacisk na reg ionalizację? ? Czy podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa jest zwiększenie zyskowności dla jego właścicieli, czy też musi się ono wykazywać odpowi edzialnością wobec innych interesariuszy? Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów stra tegicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wy łoni się jeden powszechnie akceptowany standard. Nie ma jednak ''jednej słusznej metody'' - sztuka polega na właściwym połączeniu elem entów poszczególnych podejść. W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punk ty widzenia, dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu przeciwstawnych podejść. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczes tników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie
  • author: Bob de Wit, Ron Meyer


Podobne do: Synteza strategii


42.00 zł
Paradoks strategii

Sugestywna wizja. Śmiałe przywództwo. Stanowcze działanie. Niestety, te...

81.50 zł
Zarys strategii rozwoju przemysłu

Autorzy opracowania podjęli trudny, złożony i wieloaspektowy temat związany z...

45.00 zł
Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania

Kompetencja zarządzania zmianą staje się kluczowa dla sukcesu firm XXI w., a...




Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Rekordy z domino, czyli imponujące układanki

Newsletter

Newsletter

W dziale Kultura

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...

W dziale High-Tech

W dziale Extreme

W dziale Gry

W dziale Lifestyle

W dziale Sport

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...