Terminy w prawie pracy
Terminy, które licznie występują w prawie pracy, obowiązują zarówno
pracodawcę jak i pracownika. Pojawiają się w chwili podjęcia
zatrudnienia (potwierdzenie treści umowy, rozpoczęcie świadczenia pracy,
zgłoszenia do ubezpieczeń itp.) i przewijają przez cały jego okres
(wypowiedzenie zmieniające, wprowadzanie regulacji wewnętrznych, urlopy,
korzystanie z uprawnień rodzicielskich itp.) oraz powiązane są z
zakończeniem stosunku pracy (okresy wypowiedzenia, wydanie świadectwa
pracy).
Książka ma na celu zapoznanie Czytelnika zarówno z zasadami liczenia
terminów - przy uwzględnieniu odmienności wynikających ze specyfiki
prawa pracy - jak i z najważniejszymi regulacjami prawa pracy, w których
szeroko pojęty termin ma istotne, jeśli nie podstawowe znaczenie.
Treść wzbogacają zamieszczone w publikacji przykłady zaczerpnięte z
praktyki oraz tematyczne orzecznictwo.
- author: Tomasz Podleśny, Marek Rotkiewicz