Opis produktu: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Podręcznik, szkoły wyższe
Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Podręcznik, szkoły wyższe
Przedsiębiorstwo dostosowujące się do wymagań dzisiejszego dynamicznego
otoczenia może osiągnąć przewagę konkurencyjną jedynie na drodze
ciągłych, systematycznych usprawnień. Takie podejście uzasadnia ideę
zarządzania procesami przedsiębiorstwa.
Opisywane w tej książce kompleksowe zarządzanie procesami obejmuje kilka
elementów, z których najważniejsze to:
- wyznaczenie kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa oraz zestawu
celów strategicznych, z których wynikają cele procesów, wyodrębnienie
funkcji właściciela procesu, czyli osoby zajmującej odpowiednią pozycję
w organizacji, która ma obowiązek dbać o prawidłową realizację procesów
i gwarantować podejmowanie działań doskonalących,
- identyfikowanie oraz wizualizowanie realizowanych procesów -
określenie jednostek funkcjonalnych, przez które proces przebiega,
kolejnych działań wykonywanych w procesie oraz zasobów i informacji
znajdujących się na wejściu i wyjściu procesu, przygotowanie zestawu
mierników służącego do oceny skuteczności oraz efektywności procesów
przedsiębiorstwa, czyli określenia w sposób całkowicie mierzalny
wyników, jakie generują jego poszczególne procesy,
- prowadzenie systematycznego i przemyślanego usprawniania procesów
służącego ich lepszemu funkcjonowaniu.
Powyższe zagadnienia uzupełnione są omówieniem roli i funkcji procesów w
innych koncepcjach zarządzania, takich jak zarządzanie jakością,
projektami oraz wiedzą i kapitałem intelektualnym.