Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
Od tradycyjnego działu kadr do współczesnego HR Metody pomiaru kompetencji System wynagradzania oparty na kompetencjach Wyniki badań: skuteczność modeli kompetencyjnych w firmach w USA Czym tradycyjny dział kadr różni się od współczesnego działu HR? Dział HR nie izoluje się od reszty organizacji, ale pomaga jej we wszystkim, co wiąże się z zarządzaniem pracą ludzi. Podsuwa rekrut ów tak dobrych, że kierownicy w całej firmie pytają: ''Skąd oni ich biorą?''. Regularnie mierzy efektywność i wydajność pracowników. P roponuje lepsze zasady premiowania. Informuje kierowników liniowych o tym, że ich podwładni są przeciążeni. Projektuje szkolenia szy te na miarę. I pomaga pracownikom odkrywać ich mocne i słabe strony. Oto korzyści, jakie daje organizacji kompetencyjny model zarząd zania kadrami i oparty na nim dział HR. Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale kadr kierownikiem czy specjalistą, poznaj metody i techniki HR stosowane w organizacjach na całym świecie, wsparte wnioskami teoretyków i potwierdzone wynikami sondaży przeprowadzonych w USA: znajdowanie i wspieranie pracowników godnych naśladowania, określanie wymiernych rezultatów, jakie daje firmie sprawny dział HR, metoda oceny kompetencji dla danego stanowiska (JCAM), metoda menu kompetencji, określanie kompetencji drogą wywiadu zogniskowanego, przygotowanie ścieżki kariery w organizacji.
- author: David D. Dubois, William J. Rothwell