Zrobić Ratnera! Suckes i upadek w biznesie
Zrobić Ratnera (doing a Ratner) ? powiedzenie, które na trwałe weszło do języka angielskiego (po fatalnej mowie Geralda Ratnera w In stytucie Dyrektorów w 1991 r.), jako określenie do szczętu kompromitującej wypowiedzi, ekstremalnej gafy podczas publicznego wystąpi enia. Po ponad 25 latach handlu biżuterią Gerald Ratner stał się dzięki spektakularnym sukcesom powszechnie znany jako jeden z najzd olniejszych biznesmenów pokolenia. Zbudował niezwykle dochodową firmę jubilerską o zasięgu międzynarodowym, która obracała milionami funtów i posiadała sklepy pod tak znanymi szyldami, jak Ratners, H. Samuel, Ernest Jones czy Watches of Switzerland. Zaproszenie do wygłoszenia przemówienia w Royal Albert Hall na dorocznej konferencji Instytutu Dyrektorów w Londynie było wielkim zaszczytem i mia ło stanowić ukoronowanie dwóch dekad poświęconych na budowę biznesowego imperium. Jednak żarty na temat jakości sprzedawanych przez niego towarów stały się obiektem ataku mediów, a ich skutek okazał się dalekosiężny. Gerald Ratner pracował nad tą książką z pisarze m i dziennikarzem Jo Monroe.